Kun jij mensen een onvergetelijke vakantiebelevenis bezorgen? Vanuit de 'customer journey' volg je de klant/gast en zijn wens om een droomvakantie te realiseren. Als zelfstandig medewerker travel & hospitality zorg jij voor inspiratie en dat de reiswens perfect wordt omgezet in een reisplan, waarin alle reiswensen van de klant/gast worden gerealiseerd.
Naast het regelen van de reis vervul je een rol tijdens de reis. Als receptionist zorg je ervoor dat tijdens het verblijf het de gasten aan niets ontbreekt. Je bent het visitekaartje van het hotel, bungalowpark of de camping en zorgt er ook daar voor dat alles goed geregeld is.
Je belangrijkste doel is: een tevreden klant/gast. Je probeert ook te zorgen voor meer omzet door precies die producten en diensten te adviseren die bij de klant/gast passen.
Deze opleiding begint breed en vervolgens specialiseer je je in de richting die jou het meeste aanspreekt. Je kunt daarna bijvoorbeeld aan de slag achter de receptie van een hotel, reisbureaus, touroperators en campings en bungalowparken. Welke richting het beste bij jou past, ontdek je bij ons tijdens je opleiding!
Je sterke punten
Je bent gastvrij, enthousiast, sociaal, communicatief en proactief. Je kunt verschillende groepen mensen enthousiasmeren en je kunt goed functioneren als teamspeler. Je bent goed in plannen en organiseren, je bent creatief en flexibel in het oplossen van problemen.
Opzet van de opleiding
We beginnen bij alle opleidingen met een startperiode van tien weken. Tijdens deze tien weken maak je uitgebreid kennis met het beroep en de opleiding. Aan het einde van de startperiode kies je definitief voor een opleiding. Iedereen leert op zijn eigen manier. Wij bieden daarom allerlei verschillende werkvormen aan.
Leren kan zowel in groepjes als individueel, door middel van workshops en colleges, via theorie en praktijkopdrachten. De studieduur kan verschillen. Afhankelijk van je tempo kun je de studie in minder of meer tijd afronden. Je krijgt lessen over de vrijetijdsbranche, vakantielanden, Nederlands en drie moderne vreemde talen (Engels, Duits en Spaans), rekenen en Loopbaan en Burgerschap.
Vanaf het tweede jaar kun je kiezen uit een aantal keuzevakken waarmee jij je opleiding meer op je persoonlijke voorkeur kunt aanpassen. Excursies maken een wezenlijk onderdeel uit van de opleiding.
Persoonlijke begeleiding
Bij de start van de studie maken we duidelijke afspraken die we vastleggen in een ‘Individueel Leerplan’ (ILP). Tijdens de opleiding kijken we natuurlijk voortdurend of de afspraken, de manier van leren, het tempo en het doel nog kloppen. Als het nodig is, stellen we het plan bij. Je krijgt tijdens je opleiding een vaste coach met wie je nauw contact houdt.
Beroepsgericht leren
In elk beroepenveld heb je allerlei competenties nodig. Bij ons ga jij je daarin bekwamen. Dit doe je vooral in de praktijk. Je bekijkt bij elke competentie welke (praktische) kennis je daarvoor nodig hebt. Zo kun je op het juiste moment de juiste dingen doen en weet je ook waarom.
Beroepspraktijkvorming (BPV) en praktijkleren
Je bent regelmatig in de praktijk aan het leren. Tijdens de opleiding Zelfstandig Medewerker Travel & Hospitality doe je ervaring op in de BPV (stage). In het eerste jaar maak je al kennis met de praktijk door opdrachten uit te voeren bij partners van Landstede MBO.
Partners van Vrij & Gastvrij
Landstede heeft verschillende partners waar je leerwerkervaring op kunt doen. Denk aan gerenommeerde theaters en restaurants, conferentiecentra, wellness- en beautyoorden, campings, reisbureaus en interessante (top)sportorganisaties. Maar ook bekende pretparken en evenementencentra horen tot ons netwerk. Verder hebben we de meest uiteenlopende BPV-bedrijven in binnen- en buitenland.
Voor deze opleiding werken we onder andere samen met D-Reizen, Toerkoop Reisbureaus, TUI, Landal Green Parks, Van der Valk hotels en NH Hotels.
Toelating
Vooropleidingseisen
Verplichte intakeactiviteiten
Studiekosten
Naast het lesgeld heb je kosten voor lesmateriaal en betaal je een bijdrage voor voorzieningen en activiteiten, zoals excursies. Tevens wordt verwacht dat je werkkleding aanschaft. Voor meer informatie over studiekosten kun je bellen met 088-850 81 28.
Wij bieden onderwijs bij Landstede MBO meer en meer op maat aan. Bespreek met ons je wensen en mogelijkheden.
Onderstaande tabellen tonen de gegevens van de website Studie in Cijfers, een website van de onafhankelijke stichting Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven. De studiebijsluiter geeft informatie over de kansen op de huidige arbeidsmarkt. Het is een momentopname en de kansen kunnen over een paar jaar anders zijn, zowel in positieve als negatieve zin.
Aanmelden via CAMBO
Je moet jezelf aanmelden met jouw DigiD. Zorg er dus voor dat je die hebt.
DigiD in bezit?
Je wordt doorverwezen naar de website van centraal aanmelden MBO (CAMBO). Het grootste gedeelte van jouw gegevens zijn al ingevuld. Check goed of al jouw gegevens kloppen voordat je je aanmelding indient. Succes!
Nog geen DigiD?
Vraag deze dan eerst aan via www.digid.nl. Let op: dit duurt een aantal dagen. Kan je deze echt niet aanvragen, bijvoorbeeld omdat je geen BSN-nummer hebt, dan helpen wij jou graag verder tijdens kantooruren via het informatienummer op 0800-0245666 of via e-mail info@landstede.nl.
Numerus fixus?
Wil je versneld aanmelden voor een numerus fixus opleiding en heb je nog geen DigiD en wil je de boot niet missen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met ons via het informatienummer 0800-0245666 of via e-mail info@landstede.nl.
Kies hieronder je gewenste leerweg en locatie om verder te gaan.
Voor deze opleiding zijn er op de gekozen locatie helaas geen plekken meer beschikbaar.
Je kunt kiezen voor een andere locatie of voor een andere opleiding.
Of wil je een studiekeuzegesprek?
Vul dan hieronder jouw naam, e-mailadres en telefoonnummer in.
Een studieloopbaanadviseur neemt z.s.m. contact met je op.
Bedankt. We nemen z.s.m. contact met je op!