Comp!ct

In het dagelijkse leven is de computer niet meer weg te denken. Bits en bytes zijn u wel bekend en zolang de computer het doet loopt het allemaal goed. Maar, ook als het eens mis gaat moet de computer of uw netwerk het snel weer doen. Voor die momenten en voor bijvoorbeeld het installeren van door u aangeschafte nieuwe software, kunt u terecht bij de digitale servicedesk van het projectteam CompICT.

Het projectteam Comp!CT richt zich op het adviseren van een geselecteerde gebruikersgroep. Zo kunnen eden van de landelijke Hobby Computer Club (HCC), medewerkers van Landstede en basisscholen een beroep doen op de kennis en vaardigheden van de studenten van Comp!CT.

Studenten met service
Praktijkgerichte opdrachten en situaties. Om hun talenten verder te ontwikkelen, zet het projectteam Comp!CT gemotiveerde studenten in bij opdrachten van de digitale servicedesk. De studenten hebben kennis van soft- en hardware, ze luisteren naar uw probleem en zoeken naar de juiste mogelijkheden. En, met het standaard servicepakket voor particuliere gebruikers zorgen we er ook voor dat problemen worden voorkomen.

Meer informatie
Elke ICT-opdracht is voor ons een uitdaging! Legt u het ons voor, wij adviseren u graag over de mogelijkheden of oplossing. Het Landstede Projectteam Comp!CT is geopend op meerdere werkdagen in de week. Voor actuele openingstijden zijn wij bereikbaar via 088-850 7835 en via e-mail. Tijdens schoolvakanties zijn wij gesloten. HCC-leden en Landstede-medewerkers kunnen tussen 09.00 en 17.00 uur hun pc en/of randapparatuur brengen en halen bij de balie van de digitale servicedesk. Onze studenten ontvangen u graag!

Standaard servicepakket voor particulieren
Voor de HCC beginners gebruikersgroep en voor medewerkers van Landstede biedt CompICT het standaard servicepakket. Met deze service verlengt u de levensduur van uw privé-computer(s) en worden technische problemen eerder ontdekt. Als u met een incident (computerprobleem of -vraag) bij de digitale servicedesk komt, ontvangt u automatisch het standaard servicepakket u betaald hiervoor een kostendekkende bijdrage. Uw computer wordt op een aantal belangrijke punten gecheckt:
1. uw PC wordt gereinigd
2. de interne kabels worden netjes weggewerkt
3. uw harde schijf wordt opgeschoond en wordt
standaard gecontroleerd op:
- virussen
- adware, spam en spyware
- defragmentatie
4. en: u krijgt bij het ophalen een preventieadvies!

Mbo student helpt bij een computer probleem

Komt u met uw pc naar de digitale servicedesk? U hoeft alleen de computer zelf en randapparatuur (bv. printer, scanner of driver) waarmee iets niet goed is mee te nemen. Als er software opnieuw geïnstalleerd moet worden, dan moet u deze software ook meebrengen. Voeding en kabels kunt u dus thuis laten.

Kosten
HCC-leden en medewerkers van Landstede betalen een standaard kostendekkend tarief. Bijkomende kosten kunnen bijvoorbeeld het reparatiemateriaal of nieuwe kabels zijn. U komt niet voor verrassingen te staan,want wij maken graag goede afspraken. Voor een projectaanvraag van een basisschool maken we eerst een afspraak om u een kostenindicatie te geven. U betaalt een kostendekkend tarief voor de inzet van de studenten, begeleiding door vakdocenten en eventueel te maken reiskosten.

Landstede Projectteam Comp!CT
Westeinde 33
3844 DD Harderwijk
tel. 088-8507835